
Tomasz Borsuk
Dyrektor Operacyjny
Absolwent Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Executive MBA w Coventry University i Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie. W latach 1992 – 2000 służył w Straży Granicznej. Od 15 lat związany z bezpieczeństwem przemysłowym w branży motoryzacyjnej. W latach 2000 - 2013 pracował w firmie General Motors, rozpoczynając karierę w zakładzie Opel Polska w Gliwicach, kończąc jako Kierownik Regionalny ds. Ochrony w Europie Środkowowschodniej. Od 2013 r. członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny firmy Sirio Polska, należącej do Grupy Fiat Chrysler Automobiles, świadczącej usługi w zakresie ochrony, bezpieczeństwa pożarowego i transportu głównie w przemyśle motoryzacyjnym.
Sirio Polska

Tomasz Chuć
Manufacturing & Development Manager
Obecnie pełni funkcję Kierownika Technologii i Rozwoju w zakładzie Faurecia Wałbrzych. Swoją przygodę z firma w branży automotive rozpoczął po zakończeniu studiów na Wydziale Mechanicznym kierunku Automatyka i Robotyka na Politechnice Wrocławskiej. W trakcie pracy w Faurecii wielokrotnie zmieniał zakład. W latach 2009-2011 pracował jako regionalny koordynator do spraw ulepszeń na obszar Europy Wschodniej. W skład odpowiedzialności wchodziły zakłady w Polsce, Czechach i Słowacji. W latach 2011 - 2013 pełnił obowiązki kierownika produkcji w Pisku w Czechach, zakładzie położonym na południe od Pragi. W tym samym czasie ukończył studia MBA w Polsko - Amerykańskiej Szkole Biznesu.
W 2013 roku Tomasz powrócił do zakładu Faurecia Frames Wałbrzych gdzie pełni do dziś role kierownika Technologii i Rozwoju. Do zakresu obowiązków należy utrzymanie parku maszynowego, nadzór nad procesami technologicznymi, zarządzanie nowymi projektami oraz wszelkimi innowacjami. Jego wiedza w zakresie Lean pozwala mu w codziennej pracy osiągać realizację postawionych celów.
Prywatnie Tomasz jest zapalonym sportowcem. Uprawia Triathlon oraz narciarstwo. Na swoim koncie ma już kilka sukcesów związanych z ukończeniem zawodów Ironman. Jak mawia „dyscyplina i pasja, która codziennie towarzyszy mu w pracy jest związana z dyscypliną i pasją którą wkłada w codzienne treningi”
W 2013 roku Tomasz powrócił do zakładu Faurecia Frames Wałbrzych gdzie pełni do dziś role kierownika Technologii i Rozwoju. Do zakresu obowiązków należy utrzymanie parku maszynowego, nadzór nad procesami technologicznymi, zarządzanie nowymi projektami oraz wszelkimi innowacjami. Jego wiedza w zakresie Lean pozwala mu w codziennej pracy osiągać realizację postawionych celów.
Prywatnie Tomasz jest zapalonym sportowcem. Uprawia Triathlon oraz narciarstwo. Na swoim koncie ma już kilka sukcesów związanych z ukończeniem zawodów Ironman. Jak mawia „dyscyplina i pasja, która codziennie towarzyszy mu w pracy jest związana z dyscypliną i pasją którą wkłada w codzienne treningi”
Faurecia

Krzysztof Hauk
Dyrektor Generalny
Absolwent - Mgr Inż. Politechniki Łódzkiej, ponadto ukończone studia MBA w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University.
Doświadczenie zawodowe:
– GE Power Controls w Łodzi – na stanowiskach – Inżynier jakości, Kierownik produkcji, Lean Leader, Dyrektor Montaży, Plant Manager,
- Nortel Networks – Asia Operations Manager
- Okna Rąbień – Dyrektor Operacyjny
- Molex Sulęcin– Plant Manager
- Kongsberg Automotive Pruszków – General Manager
Pasjonat Lean Manufacturing, szachista, żeglarz, instruktor jeździectwa, płetwonurek, fan górskich wędrówek.
Doświadczenie zawodowe:
– GE Power Controls w Łodzi – na stanowiskach – Inżynier jakości, Kierownik produkcji, Lean Leader, Dyrektor Montaży, Plant Manager,
- Nortel Networks – Asia Operations Manager
- Okna Rąbień – Dyrektor Operacyjny
- Molex Sulęcin– Plant Manager
- Kongsberg Automotive Pruszków – General Manager
Pasjonat Lean Manufacturing, szachista, żeglarz, instruktor jeździectwa, płetwonurek, fan górskich wędrówek.
Kongsberg Automotive

Lidia Kacprzycka
Japan Lean Tours
Absolwentka Instytutu Orientalistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek japonistyka, roczne stypendium na Uniwersytecie Kumamoto. W latach 1993-1996 pracownik Ambasady Japonii, od 17 lat związana z branżą reklamową, do 2015 r na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Domu Mediowego Starlink, część grupy StarcomMediavest. Obecnie propagator kultury kaizen,
organizator studyjnych wyjazdów biznesowych do Japonii - Japan Lean Tours
Japan Lean Tours

Leszek Lipiński
Director Lean Manufacturing Franke Group
Ukończył kierunek Sieci Teleinformatyczne na wydziale ETI Politechniki Gdańskiej. Zbierał doświadczenie pracując w kilku dużych firmach na różnych stanowiskach. Przygodę z produkcją rozpoczął w dziale jakości firmy Flextronics poprzez pracęw dziale rozwoju software'u Siemens Mobile po stanowiska Managera Ciągłego Doskonalenia a w końcu Operations Managera w Franke FSS Poland. Obecnie dyrektor w dziale global operations grupy Franke odpowiedzialny za wdrożenie i rozwój narzędzi lean "skrojonych na miarę" do potrzeb firmy. Jego zdaniem w każdej firmie (a właściwie w zespole tam pracującym) jest potencjał liderów ciągłego doskonalenia, gdy się go odkryje zyskujemy efekt perpetuum mobile - organizację która rozwija się i sama rozwiązuje swoje problemy.
Prywatnie pasjonat kolarstwa, podróży i robienia przetworów, najchętniej łączy wszystkie te pasje z trójką swoich dzieci.
Franke Group

Michał Krauze
Quality dept. & Lean CoE Head
Absolwent Uniwersytetu Lodzkiego, Kierunek: Informatyka i Ekonometria. W ciagu 12 lat swojej kariery, pracujac w 3 firmach (2 duzych korporacjach) od samego poczatku skupiony na codziennym doskonaleniu i rozwoju ludzi. W trakcie pracy wielokrotnie zmienial departmenty (IT Helpdesk, IT Software development, MasterData Operations for CPG Client, Quality), kazdorazowo z celem by, ulepszyc zastane procesy biznesowe, pomoc klientowi/ pracownikow w ich rozwoju oraz nauczyc sie czegos nowego. Obecnie odpowiedzialny za budowanie strategii Lean oraz dzial Jakosci w firmie Infosys Polska zatrudniajace ponad 2400 pracownikowi, obslugujacej ponad 20 klientow. W obecnej roli nastawiony na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy poprzez ciagle doskonalenie i rozwoj pracownikow na kazdym szczeblu w organizacji.
Infosys Poland Sp. z o.o

dr Marcin Lis
Prorektor ds. Rozwoju i Spraw Studenckich
Doktor nauk technicznych, ekspert w zakresie systemów jakości, zarządzania projektami innowacjami, systemów zintegrowanych, adiunkt w Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych.
Był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z zarządzaniem jakością i procesami, marketingiem zarządzaniem projektami oraz obsługą klienta. Pełnił funkcje menedżerskie na uczelni wyższej, m.in. Dziekana Wydziału Zarządzania, Dziekana Wydziału Nauk Technicznych, obecnie pełni funkcję Prorektor ds. Rozwoju i Spraw Studenckich, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Krakowie, Dyrektora Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń, jak również Przewodniczącego Rady Ekspertów w Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Dodatkowo jest Wiceprezesem Towarzystwa Naukowego organizacji i Kierownictwa oraz Wiceprzewodniczącym Komisji ds. Konkurencyjności, Innowacji i Współpracy Nauki z Biznesem.
Był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z zarządzaniem jakością i procesami, marketingiem zarządzaniem projektami oraz obsługą klienta. Pełnił funkcje menedżerskie na uczelni wyższej, m.in. Dziekana Wydziału Zarządzania, Dziekana Wydziału Nauk Technicznych, obecnie pełni funkcję Prorektor ds. Rozwoju i Spraw Studenckich, Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Krakowie, Dyrektora Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń, jak również Przewodniczącego Rady Ekspertów w Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Dodatkowo jest Wiceprezesem Towarzystwa Naukowego organizacji i Kierownictwa oraz Wiceprzewodniczącym Komisji ds. Konkurencyjności, Innowacji i Współpracy Nauki z Biznesem.
Wyższa Szkoła Biznesu

Hanna Łączyńska
Dyrektor Centrum Zarządzania Gotówką
Hanna Łączyńska, Dyrektor Centrum Zarządzania Gotówką w PKO Bank Polski S.A. Odpowiada za obrót gotówkowy w Banku, sprawność działania urządzeń samoobsługowych (bankomaty, recyklery, wrzutnie), nadzoruje pracę centrów liczarskich (usługa cash processing dla klientów). Realizuje zadania związane z optymalizacją kosztów obrotu gotówkowego. Ma 20-letnie doświadczenie w bankowości. Pracę rozpoczęła w Citibank (Poland) S.A. awansując od stanowiska referenta do dyrektora operacyjnego regionu. W trakcie tej pracy uczestniczyła w jednym z pierwszych w Polsce wdrożeń outsourcingu, a także połączeniu Citibank (Poland) S.A. z Bankiem Handlowym w Warszawie SA. W PKO Bank Polski opracowała i wdrożyła model funkcjonowania Centrum Zarządzania Gotówką, który pozwala na konkurowanie z podmiotami świadczącymi podobny zakres działalności.
Z wykształcenia psycholog, absolwent studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej, trener biznesu, coach i miłośnik poznawania świata z użyciem aparatu fotograficznego.
PKO Bank Polski S.A.

Sebastian Matyniak
Prezes Zarządu
Lider i wizjoner, który wyznacza kierunki rozwojowe firmy Brainstorm. Zawsze dąży do celu z poszanowaniem wartości własnych i Klienta oraz z troską o zespół. Pasjonat teorii ciągłego doskonalenia. Od kilku lat tworzy siłę polskiego biznesu rozwijając spółki z różnych branż. Aktywny w środowisku MBA - zaprasza ciekawych, doświadczonych ludzi do dzielenia się swoim doświadczeniem wpływając tym samym na podnoszenie standardów pracy w wielu organizacjach. Posiada bogate doświadczenie w projektach wdrożeniowych Lean Manufacturing.
Brainstorm Group Sp. z o.o.

Agnieszka Należnik-Jurek
Lean Lider
Jestem absolwentką Politechniki Śląskiej na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji a także ukończyłam studia podyplomowe: Akademii Lean Lidera w WSB. Doskonaleniem procesów zajmuję się od paru lat, a swoje pierwsze kroki stawiałam w firmie General Electric współpracując z pasjonatami Lean Manufacturing. Obecnie jestem Lean Liderem w firmie Schneider Electric i odpowiadam za produktywność procesów produkcyjnych jak i służb wsparcia. Uwielbiam oglądać mecze piłki nożnej a każdą wolną chwilę spędzam z moim labradorem.
Dlaczego zajmuje się Lean? Uważam iż w otaczającym nas świecie powiedzenie „czas to pieniądz” nabiera jeszcze większego znaczenia – dlatego staram się wdrażać lean nie tylko w biznesie, ale i w życiu prywatnym.
Schneider Electric Industries Polska Sp. z o.o.

Leszek Sawicki
Właściciel
Wielki optymista, wizjoner, innowator i przedsiębiorca. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w Wielkiej Brytanii w firmie Haygrove na stanowisku Managera produkcji i logistyki. Po powrocie do kraju współtworzył oddział Haygrove Poland w Polsce. Założyciel Zakładu Mechanicznego Progress, współzałożyciel spółek n-Ice Group oraz Bodys, Prezes Zarządu Aqua Life, Technovator, Progress oraz HRC Hovercraft Research Centre. W maju 2016 r. uruchomił spółkę HRC specjalizującą się w opracowaniu luksusowych poduszkowców rekreacyjnych oraz ratunkowych.
Z.M. PROGRESS

Robert Sołek
Wiceprezes Zarządu ds. Handlowych
Magister prawa UMCS W Lublinie. Absolwent VII Edycji Programu Executive MBA na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Stockholm University School of Business oraz absolwent podyplomowych studiów menadżerskich.
W latach 1996 – 2001 oraz 2006 – 2011 pracownik kadry zarządzającej „ RUCH” S.A. od szczebla Dyrektora Zespołu po stanowisko Członka Zarządu. W okresie 2001 -2003 Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego i Ogólnego Resbud S.A. W latach 2007 – 2008 Wiceprezes Zarządu Uzdrowiska Kopalni Soli Bochnia Sp. z o.o. W okresie 2011 - 2016 zarządzał firmami z branży transportowej. Do momentu powołania w skład Zarządu PGE Obrót S.A., pracował jako członek Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie S.A. Członek Rad Nadzorczych Spółek kapitałowych Śrubex S.A., Conres S.A., Elementy Budowlane Radymno Sp. z o.o., WFOŚiGW w Rzeszowie. Prezes Klubu Alumni MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu.
PGE Obrót S.A.

Iwona Sorbian
Dyrektor ds. Zarzadzania i Reorganizacji
Pasjonatka zmian i naturalnego przywództwa. Nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Lubi pracę z firmami o dużym poziomie nieuświadomionej niekompetencji. Kocha inspirować, „otwierać oczy”, angażować w rozwój i podejmować się realizacji dużych wyzwań. Ma za sobą 20. lat sukcesów w zarządzaniu dużymi zmianami i wieloma projektami jednocześnie. Ukończyła studia techniczne w SGGW na WTD ze spec. Organizacja i Ekonomika Przedsiębiorstw, studia podyplomowe w SGH o spec. Zarządzanie Wartością dla Klienta oraz Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, jest w trakcie studiów MBA w WSB. W swojej pracy inspiruje również się badaniami nad ludzką świadomością. W wolnym czasie pisze inspirujące artykuły min. dla magazynu Businesswoman&life oraz WSB, angażuje się w rozwój przywództwa i coachingu w Polsce. Jest członkiem Zarządu Fundacji Przywództwo.org oraz Wiceprezesem Stowarzyszenia Coachów Polskich. Jest współautorką książki INNOWACJE W ZARZĄDZANIU I INŻYNIERII PRODUKCJI pod redakcją prof. Ryszarda Konsali. Aktualnie pełni funkcję Dyrektora ds. Zarzadzania i Reorganizacji w Progress Engineering oraz doradza firmom współpracując z SBC.
Z.M. PROGRESS

Ireneusz Wolski
Dyrektor ds. Rozwoju/ Członek Zarządu
Ekspert w dziedzinie budowania pozycji lidera, sztuki prezentacji i perswazji a także komunikacji i efektywności. Ukończył Politologię na Uniwersytecie Śląskim oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim. Certyfikowany konsultant i trener Herrmann Brain Dominance Instrument. Od ponad 15 lat realizuje projekty doradcze i szkoleniowe. Doświadczenia zawodowe zdobywał m. in. jako konsultant i trener międzynarodowej firmy doradczej Ernst&Young. Wcześniej profesjonalnie zajmował się sprzedażą pełniąc m.in. funkcję Regionalnego Dyrektora Sprzedaży, zajmował się również windykacją oraz marketingiem. Jego wielką pasją jest hokej – wraz ze swoją drużyną w 2009 roku zdobył srebrny medal Mistrzostw Polski Amatorów.
Brainstorm Group Sp. z o.o.